Saturday, February 7, 2009

Perkembangan Asrama Teratak Rahmat

Kami di barisan perlaksana masih tidak dapat tidur lena dek semangat ingin menjayakan mimpi yang membuatkan kami tidak dapat tidur ini, setelah selesai membawa anak-anak TR membeli kelengkapan sekolah, kini kami masih berhempas pulas untuk membolehkan sebahagian anak-anak TR yang tidak dapat bersekolah kerana masalah-masalah dokumen yang tidak lengkap seperti tidak mempunyai My Kad, Sijil Nikah ibu bapa yang sah dan sebagainya.




Terima kasih kami ucapkan kepada mereka yang sudi menyumbang kepada TR untuk pengurusan asasi anak-anak-TR disini, walaupun dana yang ada belum cukup untuk TR membina tapak kukuh. Bantulah kami disini agar anak-anak miskin ini tidak kembali melalui hidup mereka yang perit dan gelap, usaha kami ini adalah ikhlas untuk mengelakkan mereka dari terjerumus ke lembah yang berdosa.



Disebabkan masalah-masalah yang kami hadapi, beberapa agenda terpaksa kami tangguhkan seperti membantu masalah lari dari rumah, buang bayi, keganasan rumah-tangga, penderaan kanak-kanak, kehamilan remaja, kahwin lari, krisis dengan keluarga dan sebagainya.
Sekiranya anda sudi dan terbuka hati, bersama-samalah dengan kami untuk membantu anak-anak miskin dan anak-anak yatim.

No comments: