Saturday, February 7, 2009

Majlis Ukhwwah Teratak Rahmat

Majlis ini dimeriahkan dengan kehadiran tetamu utama iaitu Yang Dipertua Persatuan Al Islah, Datuk Alim Setia Ahmad Yusof Amin, Ustaz Yusof Hamid, Ustaz Abdul Wahab Abdullah, Ustaz Syed Abdullah, Ustaz Hazman Hassan dan kira-kira 50 orang tetamu jemputan yang lain.
Acara bermula selepas solat Asar berjemaah dengan bacaan firman Allah oleh Warden Tetap Teratak Rahmat, Saudara Zulkifli bin Ahmad dan disusuli dengan amanat yang cukup berkesan dari Dato Alim Setia Ahmad Yusof Amin.
Berikutnya taklimat berkenaan Teratak Rahmat, A.M.I dan I-Kids disampaikan oleh panel-panel utama yang terdiri daripada Cikgu Osman Husin ( Pengerusi Teratak Rahmat), Cikgu Wahab Yob (Pengerusi A.M.I ) dan Puan Rokiah Mat Rejab ( Wakil Pengerusi I-Kids ) dengan jelas sekali. Turut diselitkan juga pada masa itu pelancaran Blog Teratak Rahmat oleh Yang Dipertua Al-Islah Perlis dengan diiringi oleh Pengerusi Teratak Rahmat.
Seterusnya, acara disambung dengan lawatan ke Ruang Operasi Teratak Rahmat dan maklum balas mengenai program Asrama Teratak Rahmat. Majlis diakhiri dengan jamuan makan selera ala kampung dengan suasana meriah dan tetamu berpisah selepas selesai solat Maghrib bersama-sama.
Bersama-samalah kita berdoa dan menyumbang ilmu dan sedekah kepada Asrama Teratak Rahmat agar institusi ini dapat berkembang dan berjaya melahirkan ramai pemimpin dan ahli ilmu pada masa akan datang.


No comments: